Ministerstwo Finansów rozpoczyna akcję Szybki PIT

Szybki PIT to kampania informacyjna Ministerstwa Finansów, która wspiera podatników przy rozliczeniu rocznego zeznania podatkowego (PIT). Akcja odbędzie się już po raz ósmy i obejmie swoim zasięgiem całą Polskę. Rozpoczyna się 19 lutego, a zakończy dwa tygodnie po zamknięciu okresu rozliczeniowego, który w tym roku upływa 2 maja.

 

„W ramach kampanii Szybki PIT przygotowaliśmy dla podatników wiele narzędzi, które pomogą im w wypełnieniu tego obowiązku. Będą to między innymi, tradycyjne już, dni otwarte we wszystkich urzędach skarbowych w Polsce, wydłużone godziny pracy pod koniec kwietnia i dyżury telefoniczne naszych ekspertów. Akcja będzie też obecna na Facebooku. Wzorem ubiegłego roku przygotowaliśmy również specjalną aplikację, dzięki której podatnicy będą mogli szybko i łatwo zadać pytanie, na które otrzymają fachową odpowiedź” – wylicza minister finansów Paweł Szałamacha.

 

Szybki PIT w swojej nazwie nawiązuje do faktu, że składając PIT przez Internet, można zrobić to naprawdę szybko. Dodatkowo jest to proste i bezpieczne, a jednocześnie oszczędza czas i pieniądze. Nie trzeba przy tym drukować formularza, wypełniać go odręcznie czy kupować znaczka pocztowego.

 

W ramach tegorocznej akcji resort finansów przygotował dla podatników wiele udogodnień oraz narzędzi  ułatwiających rozliczenia:

 

  • 11-13 marca w najpopularniejszych centrach handlowych w największych miastach w Polsce będzie można skorzystać z punktów rozliczeń. Dzięki nim każdy podatnik będzie mógł w przerwie między zakupami wysłać swój PIT przez Internet;
  • 16 kwietnia we wszystkich urzędach skarbowych zostaną zorganizowane dni otwarte, podczas których pracownicy administracji podatkowej będą pomagać podatnikom przy składaniu PIT-ów;
  • w urzędach będą dostępne specjalne stanowiska komputerowe, umożliwiające wysłanie deklaracji drogą internetową;
  • w Ministerstwie Finansów oraz w urzędach skarbowych będą odbywać się dyżury telefoniczne, w czasie których eksperci odpowiedzą na pytania podatników – ich terminy będę podawane na bieżąco;
  • w ostatnich dniach kwietnia, gdy jak co roku panuje wzmożony ruch w urzędach, wszystkie urzędy skarbowe będą pracować dłużej  – terminy także będę podawane na bieżąco;
  • na potrzeby akcji przygotowano plakaty i broszury informacyjne, które promują wiedzę na temat rozliczeń czy aktualnych ulg podatkowych.

 

Kampanii Szybki PIT towarzyszy strona internetowa www.szybkipit.pl. Zawiera ona aktualności, broszury informacyjne Ministerstwa Finansów, informacje o sposobach rozliczeń rocznych przez Internet oraz wyszukiwarkę urzędów skarbowych. Na stronie będzie też dostępna aplikacja pytaniowa Szybki PIT. W ubiegłym roku strona miała  ponad 1 milion odsłon.

 

Z kolei na Portalu Podatkowym wszyscy zainteresowani znajdą m.in. aktualne formularze czy skorzystają z usługi PFR, czyli wstępnie wypełnionego zeznania podatkowego.

 

Akcja Szybki PIT będzie też obecna na Facebooku.

 

Przypominamy, że w 2016 r. 30 kwietnia jest dniem wolnym od pracy (sobota), dlatego też ostatni dzień składania zeznań przypada na 2 maja.

 

 

Punkty rozliczeń w galeriach handlowych w całym kraju 11-13 marca

W województwie podkarpackim będzie to:

  • Rzeszów – Galeria Rzeszów, al. Piłsudskiego 44;
  • Rzeszów – Millenium Hall, al. Kopisto 1;
  • Przemyśl – Galeria Sanowa, ul. Brudzewskiego 1;
  • Mielec – Galeria Aura, ul. Biernackiego 2;
  • Stalowa Wola – Galeria Vivo, ul. Chopina 42;
  • Jarosław – CH Pruchnicka, ul. Traugutta 13;

 

 

Aby złożyć zeznanie podatkowe przez Internet należy:

  • posiadać dostęp do Internetu,
  • przygotować dane, które zabezpieczają autentyczność składanej deklaracji:
  • PESEL,
  • NIP(dla prowadzących działalność gospodarczą albo dla podatników podatku od towarów i usług albo dla płatników składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne za zatrudnionego pracownika),
  • imię i nazwisko,
  • datę urodzenia,
  • kwotę przychodu wykazaną w zeznaniu rocznym za 2014 rok.

 

 

Jak to zrobić? Czyli PIT przez Internet w pięciu krokach:

  1. wejdź na stronę systemu e-Deklaracje na www.portlapodatkowy.mf.gov.pl (zakładka e-Deklaracje), pobierz i zainstaluj z sekcji Do pobrania aplikację e-Dekleracje Desktop lub wtyczkę (plug-in),
  2. wypełnij odpowiedni formularz w aplikacji e-Deklaracje Desktop lub pobierz formularz ze stronywww.portalpodatkowy.mf.gov.pl (zakładka e-Deklaracje) sekcja Formularze, a następnie go wypełnij,
  3. podpisz formularz wpisując kwotę przychodu wykazaną w zeznaniu rocznym za 2014 rok,
  4. wyślij dokument,
  5. pobierz i zachowaj Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO). Jest ono dowodem traktowanym na równi z dowodem nadania listu poleconego, czy potwierdzeniem złożenia PIT-u w urzędzie skarbowym.

 

W przypadku pojawienia się wątpliwości zawsze możesz skorzystać z instrukcji obsługi formularzy interaktywnych zamieszczonej w zakładce e-Deklaracje na www.portalpodatkowy.mf.gov.pl (zakładka – Instrukcje).

 

Korzyści wynikające ze złożenia deklaracji w formie elektronicznej:

  • oszczędność czasu,
  • niższe koszty złożenia deklaracji podatkowej,
  • łatwość wypełnienia,
  • bezpieczeństwo przesyłanych danych,
  • gwarancja poprawności składanej deklaracji,
  • szybszy zwrot nadpłaty,
  • ochrona środowiska,
  • otrzymanie potwierdzenia złożenia deklaracji bez wychodzenia z domu.

Skomentuj